HEMLEVERANS - Fresks
Hoppa till innehållet

Hemleverans

Om du så önskar kan vi självklart ombesörja att du får dina varor levererade mot en ersättning.
Du kan även låna släpvagn som är kostnadsfri när du handlar hos oss.

Leveranser

​När du handlar hos oss kan du välja att få dina varor levererade till önskad adress. Sortimentet som visas på fresks.se är lagervaror som levereras från vårt lager. I våra fysiska butiker går det även att beställa varor ur beställningssortiment. I dessa fall kan du också välja om du vill hämta varorna i butik eller få dem utkörda. I vissa fall levereras produkterna direkt från fabrik/leverantör, detta gäller oftast vid större kvantiteter. Det innebär också att en order kan delas upp i flera leveranser.

För leveranser gäller transport fram till adress på körbar väg. Vid leverans med kranbil skall vägen till lossningsplatsen vara framkomlig och hållbar för en lastbil med fordonslängd på 16 m, bredd på 3 m, höjd på 4,5 m och ha möjlighet att vända. Det krävs även en fri bredd på 3,5 m och en fri höjd på minst 6 m vid lossningstillfället. Endast en avlastningsplats per leverans ingår. Speditören bär inte upp gods i lägenhetshus eller dylikt.

XL-BYGG Fresks levererar ej till öar som saknar vägverkets bilfärjeförbindelse. I de fallen levereras till närmsta kaj/hamn. Kunden ansvarar själv för transport resterande sträcka. Har du frågor om leveranser och leveranssätt kontakta kundtjänst så kan de hjälpa dig med lämpligt leveransalternativ.

Observera att vid leverans av fryskänsliga produkter är det extra viktigt att mottagaren tar emot godset och ställer in varorna i ett uppvärmt utrymme för att garantierna på varorna skall gälla. 

Leveranstider

Angivna leveranstider på fresks.se innebär att Fresks försäljning AB normalt kan skicka varan inom denna tid. Vid eventuella förseningar mot angiven leveranstid meddelas kunden om detta via e-post. Om kunden inte kan acceptera förseningen äger denne rätt att utan kostnad häva köpet.

Transportförsäkring

Transportförsäkring ingår på alla transporter vi ombesörjer via vårt fraktavtal. Om du använder ditt eget fraktavtal står du själv för eventuell transportförsäkring.v 

Kvittering av gods

Vid leverans ska varorna kontrolleras av mottagaren samt kvitteras. Viktigt att kontrollera att varan är oskadad samt att det är rätt vara.  Speditören lossar ej gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Synliga skador på godset, emballage eller avsaknad av kolli skall skriftligen noteras på fraktsedeln av både chaufför och dig direkt vid mottagandet. Skada eller saknad vara anmäls av dig till kundtjänst. Dolda skador ska rapporteras inom 7 dagar. Dokumentera skadorna med foto. Spara skadat gods tills du har fått din ersättningsleverans.

Transportskador

Vid synlig skada eller ofullständig leverans skall detta anmälas direkt vid mottagandet till den speditör som levererat godset. Detta anmäler du sedan också till Fresks försäljning AB som därefter ordnar ny vara eller annan lämplig åtgärd. Samtliga transportskador måste anmälas till Fresks försäljning AB senast 7 dagar efter mottagandet. Detta gäller även produkter som upptäcks skadade vid uppackning. Retur av levererat gods får ej ske förrän överenskommelse träffats med oss eller transportföretaget.

Produkten har lagts i varukorgen